Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi; akademik, kariyer ve sosyal-duygusalgelişim alanlarında bireyi güçlendirmeyi ve iyileştirmeyi amaçlayarak bireylerin kişiliklerini ve kendilerini daha iyi anlamaya ve karşılaştıkları sorunların çözümünde bireylerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda potansiyellerini en iyi şekilde değerlendirmeleri ve sorunlarına en uygun çözümleri getirmelerine yardımcı olur. Bu yardım süreci okullarda Rehber Öğretmenkadrosunda görev yapan Psikolojik Danışmanlararacılığıyla yürütülür. Yardım sürecinde yardım alana danışan, yardım verene de danışman denilir. Yardım süreci saydam, koşulsuz kabul, saygı, gizlilik ve gönüllülük ilkelerini içerir. Saydam olmak, danışanla dürüst, içten ve doğru bir iletişim kurmayı ifade eder. Koşulsuz kabul bireyi, varlığına saygı duyarak, değiştirmeden, eleştirmeden, hor görmeden, olduğu gibi kabul etmektir. Saygı ise insanın dokunulmaz onurunu tanımak anlamına gelir. Gizlilik konuşanların belirli sınırlılıklar içerisinde danışman ve danışan arasında saklı kalacağını ifade eder. Gönüllülük ise yardım sürecine katılıp değişim için istekli olmayı ifade eder. Bu ilkeler çerçevesinde kurulan yardım sürecinin planlı ve düzenli olması için randevu sistemi ile çalışılır.
Mehmet YUMUŞTUTAN
Psikolojik Danışman